چرت زدن های کوتاه باعث رفع کم خوابی نمی شود.

بازدیدها: 2

یک مطالعه جدید نشان می دهد که چرت زدن های کوتاه مدت تا 60 دقیقه نمی تواند اثرات یک شب محرومیت از خواب را کاهش دهد. با این حال ، میزان خواب موج آهسته در هنگام چرت زدن با کاهش اختلالات مرتبط با محرومیت از خواب مرتبط بود.

آخرین مطالعه آزمایشگاه خواب و یادگیری دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید ، چرت زدن در طول روز نمی تواند شب بی خوابی را به شما بازگرداند.

“محققان علاقه مند به درک نقایص شناختی مرتبط با کم خوابی هستند. در این مطالعه ، این سوال مطرح بود که آیا یک چرت کوتاه در دوران محرومیت می تواند این نقایص را کاهش دهد یا خیر. “نتایج مطالعه نشان داد که چرت زدن های کوتاه مدت 30 یا 60 دقیقه هیچ اثر قابل اندازه گیری را نشان نمی دهد.”

این مطالعه در مجله Sleep منتشر شد و یکی از اولین تحقیقاتی است که میزان چرت های کوتاه را اندازه گیری می کند .

“در حالی که چرت های کوتاه اثرات قابل اندازه گیری در کاهش اثرات محرومیت از خواب نشان نمی دهد ، میزان خواب موج آهسته (slow wave sleep)ای که شرکت کنندگان در طول چرت زدن به دست آوردند مربوط به کاهش اختلالات مرتبط با کم خوابی بود.”

خواب موج آهسته یا SWS عمیق ترین و ترمیمی ترین مرحله خواب است. این با دامنه زیاد ، امواج مغزی با فرکانس پایین مشخص می شود و مرحله ای از خواب است که بدن شما بیشترین آرامش را دارد. عضلات شما راحت هستند و ضربان قلب و تنفس شما در کندترین حالت خود قرار دارند.

 SWS مهمترین مرحله خواب است .وقتی افراد هر شب به خواب می روند ، به زودی وارد SWS می شوند و زمان قابل توجهی را در این مرحله صرف می کنند. “

تیم تحقیقاتی Fenn-از جمله همکار MSU اریک آلتمن ، استاد روانشناسی ، و Michelle Stepan ، فارغ التحصیل اخیر MSU که در حال حاضر در دانشگاه پیتسبورگ کار می کند-شرکت کننده در سن کالج را برای این مطالعه استخدام کردند.

شرکت کنندگان هنگام ورود به آزمایشگاه خواب و یادگیری MSU در عصر ، کارهای شناختی را انجام دادند و سپس به طور تصادفی در سه گروه قرار گرفتند: گروه اول برای خواب به خانه فرستاده شد. دومی یک شب در آزمایشگاه ماند و این فرصت را داشت که 30 یا 60 دقیقه چرت بزند. و سومی در شرایط محرومیت اصلاً چرت نمی زد.

صبح روز بعد ، شرکت کنندگان مجدداً در آزمایشگاه برای انجام وظایف شناختی که توجه و مکان یابی را اندازه گیری می کردند یا توانایی انجام یک سری مراحل به ترتیب خاصی بدون رد یا تکرار آنها – حتی پس از وقفه – مجدداً تجمع کردند.

“گروهی که شب را بیدار ماندند و چرت های کوتاهی زدند ، هنوز از اثرات کم خوابی رنج می بردند و نسبت به همتایان خود که به خانه رفتند و یک شب کامل خوابیدند ، در انجام وظایف اشتباهات بیشتری انجام دادند.” با این حال ، هر 10 دقیقه افزایش در SWS خطاها را پس از وقفه ها حدود 4 کاهش می دهد. “

این اعداد ممکن است کوچک به نظر برسند ، اما با در نظر گرفتن انواع خطاهایی که احتمالاً در اپراتورهای کم خواب رخ می دهد-مانند جراحان ، افسران پلیس یا رانندگان کامیون-کاهش 4 درصدی خطاها می تواند جان افراد را نجات دهد.

“افرادی که SWS بیشتری به دست آوردند تمایل داشتند خطاهای کمتری را در هر دو کار نشان دهند. با این حال ، آنها هنوز عملکرد بدتری نسبت به شرکت کنندگان در خواب نشان دادند. “

محققان این  پژوهش امیدوارند که یافته ها بر اهمیت اولویت بندی خواب تأکید کند و چرت زدن – حتی اگر شامل SWS باشد – نمی تواند جایگزین یک شب کامل خواب شود

منبع: “Slow-wave sleep during a brief nap is related to reduced cognitive deficits during sleep deprivation” by Kimberly Fenn et al. Sleep.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *