نتایج اقتصادی افزایش مدت زمان خواب

بازدیدها: 4

خواب طولانی در شب تأثیر کمی بر بهره وری کار و سلامت قلب و عروق دارد. با این حال ، یک چرت کوتاه در طول روز به بهبود بهره وری و رفاه کلی کمک کرد.

منبع: MIT

از نظر ذهنی ، به نظر می رسد که بیشتر خوابیدن مزایای بزرگی را به همراه دارد: بسیاری از افراد می دانند که این باعث افزایش انرژی ، کنترل عاطفی و بهبود احساس رفاه می شود. اما یک مطالعه جدید که توسط اقتصاددانان MIT انجام شده است ، این تصویر را پیچیده تر می کند و حاکی از آن است که خواب بیشتر به خودی خود لزوماً برای ایجاد این نوع پیشرفت های جذاب کافی نیست.

این مطالعه بر اساس یک آزمایش مشخص متشکل از کارگران کم درآمد در چنای ، هند انجام شده است ، جایی که محققان ساکنان خانه را در طول کارهای عادی روزمره خود مورد مطالعه قرار دادند – و موفق شدند خواب شرکت کنندگان را حدود نیم ساعت در شب افزایش دهند ، که بسیار قابل توجه است. و با این حال ، خواب بیشتر در شب باعث بهبود بهره وری کار ، درآمد ، گزینه های مالی ، احساس رفاه یا حتی فشار خون افراد نمی شود. ظاهراً تنها کاری که انجام داد کاهش تعداد ساعات کار آنها بود.

“با کمال تعجب ، این مداخلات خواب شبانه هیچ تأثیری بر روی هیچ یک از نتایج اندازه گیری شده نداشتند.”

نکته دیگری در این مورد وجود دارد: به گفته یک محقق ، یک چرت کوتاه در طول روز، به بهره وری و رفاه کمک می کند. شرکت کنندگان تمایل داشتند شب را در شرایط دشوار و با وقفه های زیاد بخوابند. یافته ها این امکان را برای شما فراهم می کنند که کمک به افراد در خواب راحت تر ، به جای اینکه فقط به مقدار کل خواب کم آنها اضافه شود ، می تواند مفید باشد.

“در چنین شرایطی کیفیت خواب مردم به قدری پایین است که افزودن خواب بی کیفیت ممکن است فوایدی نداشته باشد که اگر کیفیت بالاتری داشته باشد نیم ساعت دیگر خواب خواهد داشت.”

“در چنای ، می توانید افرادی را ببینید که روی چوب دستی خود خوابیده اند.” “اغلب ، چهار یا پنج نفر در یک اتاق می خوابند که پر سر و صدا است ، شما می بینید که مردم در بین بخش های جاده کنار یک بزرگراه می خوابند. هوا حتی در شب بسیار گرم است و تعداد زیادی پشه وجود دارد. اساساً در چنای می توانید هر عامل خواب تحریک کننده یا نامطلوب بالقوه ای پیدا کنید. “

برای انجام این مطالعه ، محققان ساکنان چنای را به خط نگاره ها مجهز کردند ، دستگاه هایی شبیه ساعت مچی که حالت های خواب را از حرکات بدن استنباط می کنند ، که به تیم اجازه می دهد افراد را در خانه های خود مطالعه کند. بسیاری دیگر از مطالعات خواب افراد را در محیط آزمایشگاه مشاهده می کنند.

در این تحقیق 452 نفر طی یک ماه مورد بررسی قرار گرفتند. بعضی از افراد برای خواب بهتر مورد تشویق و راهنمایی قرار گرفتند. دیگران انگیزه های مالی برای خواب بیشتر دریافت کردند. بعضی از اعضای هر دو گروه چرتهای روزانه می زدند تا ببینند چه تاثیری داشته است.

به شرکت کنندگان در این مطالعه ، مشاغل ورود اطلاعات با ساعات انعطاف پذیر هنگام انجام آزمایش داده شد ، بنابراین محققان می توانند اثرات خواب بر میزان تولید و درآمد کارگران را به دقت کنترل کنند.

به طور کلی ، شرکت کنندگان در مطالعه چنای قبل از مداخله به طور متوسط ​​حدود 5/5 ساعت ​​27 دقیقه خواب در شب داشتند. با این حال ، برای به دست آوردن این 27 دقیقه ، شرکت کنندگان 38 دقیقه اضافی در شب در رختخواب بودند. این بیانگر شرایط چالش برانگیز خواب شرکت کنندگان است که به طور متوسط ​​هر شب 31 بار از خواب بیدار می شوند.

“یک نکته کلیدی که برجسته است این است که راندمان خواب افراد پایین است ، یعنی خواب آنها به شدت پراکنده است.” “آنها دوره های بسیار کمی را تجربه می کنند که تصور می شود مزایای ترمیم خواب عمیق است. به دلیل مداخلات ، میزان خواب افراد افزایش یافت ، زیرا آنها وقت بیشتری را در رختخواب گذراندند ، اما کیفیت خواب آنها بدون تغییر بود. “

به همین دلیل است که در طیف وسیعی از معیارها ، افراد در مطالعه پس از خواب بیشتر هیچ تغییر مثبتی نداشته اند.اگر وقت بیشتری را در رختخواب می گذرانید ، وقت کمتری برای کارهای دیگر زندگی خود دارید. “

از طرف دیگر ، شرکت کنندگان در مطالعه که مجاز به چرت بودند در حالی که در کار ورود اطلاعات بودند ، در چندین دسته اندازه گیری شده وضعیت بهتری داشتند.

“برخلاف مداخله در خواب شبانه ، شواهد واضحی از چرت زدن ، تعدادی از نتایج از جمله بهره وری ، عملکرد شناختی و بهزیستی روانشناختی و همچنین برخی شواهد در مورد پس انداز را بهبود می بخشد.” “این دو مداخله تأثیرات متفاوتی دارند.”

“اینطور نیست که چرت زدن فقط هزینه خود را بدهد.” “مردم در هنگام چرت در دفتر بیشتر نمی مانند ، احتمالاً به این دلیل که کارهای دیگری مانند مراقبت از خانواده خود دارند. اگر افراد حدود نیم ساعت چرت بزنند ، ساعات کار آنها تقریباً نیم ساعت کاهش می یابد ، تقریباً نسبت یک به یک و در نتیجه درآمد افراد در آن گروه کمتر است. “

کار بیشتر می تواند شرایط خواب کارگران کم درآمد را تغییر دهد تا ببیند آیا کیفیت خواب بهتر ، نه فقط افزایش مقدار خواب ، تفاوتی ایجاد می کند.درک بهتر چالش های روانشناختی فقرا هنگام خواب بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: فقیر بودن بسیار استرس زا است و این امر ممکن است در خواب افراد تداخل ایجاد کند. “پرداختن به چگونگی تأثیر عوامل محیطی و روانی بر کیفیت خواب موضوعی است که قابل بررسی است.”

علاوه بر این ، با استفاده از فن آوری actigraph و سایر دستگاه ها ، می توان در تعداد بیشتری از مطالعات که الگوی خواب افراد را در محیط خانه معمولی آنها ضبط می کند ، و نه فقط تنظیمات پزشکی ، ایجاد کرد.

ما باید مسئله خواب را به عنوان عنصر تحقیق ضد فقر و سیاست های عمومی – و به عنوان یک عنصر مهم رفاه جدی بگیریم.

“خواب ممکن است به عنوان راهی برای بهبود بهره وری یا انواع دیگر انتخاب های مردم مهم باشد.” “اما خواب خوب شب نیز به خودی خود مهم است. ما باید ارزش این را داشته باشیم که توانایی داشتن خواب خوب را داشته باشیم و شب نگران نباشیم. شاخص های فقر در مورد درآمد و مصرف مواد است. اما اکنون که می توانیم خواب را بهتر اندازه بگیریم ، یک خواب خوب باید بخشی از سنجش جامع تر برای رفاه مردم باشد.. “

منبع:

The Economic Consequences of Increasing Sleep Among the Urban Poor” by Frank Schilbach et al. Quarterly Journal of Economics2021.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *