واقعاً چقدر به خواب نیاز دارید؟

بازدیدها: 3

محققان در مورد میزان نیاز ما به خواب و اینکه چرا خواب خوب برای یادگیری و حافظه بسیار مهم است بحث می کنند.درست مانند خوردن ، نوشیدن یا تنفس ، خواب بخش مهمی از زندگی است.
در واقع ، همه حیوانات این کار را انجام می دهند – با برخی تغییرات جالب. به عنوان مثال ، یک دلفین با یک چشم باز می خوابد و تنها نیمی از مغزش در حال چرت زدن است. این به این دلیل است که دلفین ها برای نفس کشیدن در آب باید تا حدی هوشیار باشند. گورخرها گاهی اوقات در حالت ایستاده می خوابند در صورت نیاز به بیدار شدن و فرار سریع از شکارچیان. خفاش ها وارونه می خوابند.
وقتی کسی در خواب است ، به نظر می رسد که “خاموش” است و اصلاً کاری انجام نمی دهد. اما ، این درست نیست مغز و بدن شما فعال هستند و هنگام خواب کارهای مهمی انجام می دهند ، مانند سازماندهی سلول های عصبی ، تنظیم هورمون ها ، ترمیم سلول ها و پاکسازی سموم.
مغز شما مخصوصاً مشغول است و به شما کمک می کند کارهای زیادی را هنگام خواب انجام دهید. از جمله ، پردازش خاطرات ، کسب بینش خلاق و یادگیری مهارت های جدید.
خواب به شما کمک می کند تا یاد بگیرید ، رشد کنید و همه این مراحل به زمان نیاز دارند.
به همین دلیل نوزادان در سه ماه اول زندگی خود به 14 تا 17 ساعت خواب روزانه نیاز دارند – نوزادان تازه متولد شده بیشتر در حالت خواب هستند. اکثر بچه های مدرسه ای به حدود 8 تا 10 ساعت خواب نیاز دارند. نوجوانان می توانند نه ساعت هدف بگیرند ، چیزی که برخی از بزرگسالان نیز به آن احتیاج دارند. اما هفت یا هشت ساعت برای دیگر بزرگسالان کافی است.
مهم است که نه تنها به اندازه کافی بخوابید ، بلکه باید کیفیت خواب خوبی نیز داشته باشید. و شما باید سعی کنید با یک برنامه منظم بخوابید و هر روز تقریباً یک ساعت بیدار شوید – حتی در تعطیلات آخر هفته.
داشتن یک خواب راحت می تواند به شما در مدرسه ، محل کار و ورزش کمک کند. خواب همچنین می تواند به سرعت و حافظه کمک کند ، که می تواند در مواردی مانند خواندن یا نواختن یک ساز موسیقی به شما کمک کند.
خواب خوب به شما کمک می کند ظاهر و طراوت داشته باشید. وقتی از افراد خواسته می شود میزان جذابیت فردی را ارزیابی کنند ، تمایل دارند افرادی را که به خوبی استراحت کرده اند جذاب تر بدانند. داشتن ساعات کافی خواب با کیفیت خوب می تواند به شما کمک کند با استرس کنار بیایید و با دوستان خود بهتر کنار بیایید.
 اگر مانند بسیاری از افراد با خواب کافی مشکل دارید ، ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند به طور منظم بخوابید. ممکن است برای شما یک برنامه خواب ایده آل مفید باشد و سعی کنید هر روز به آن پایبند باشید. می توانید زنگ هشدارها را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که زمان خوابیدن چیست.
برای تمرکز بر آرامش و مثبت نگه داشتن امور ، یک ساعت قبل از خواب از یک برنامه رو به کاهش استفاده کنید. شما می توانید از لامپ های کم نور ، خواندن یک کتاب سرگرم کننده و صحبت در مورد بهترین قسمت های روز خود یا فقط فکر کردن در مورد نکات برجسته روز را شامل شود. سعی کنید از فیلم ها یا کتاب های ترسناک و بحث و جدل درست قبل از خواب اجتناب کنید.
صبح ، به چیزی فکر کنید که آن روز منتظر آن هستید و اجازه دهید خورشید یا نورهای روشن وارد اتاق شما شود تا مغز شما بفهمد که زمان هوشیاری فرا رسیده است.
وقتی بدانید که در طول روز احساس خواب آلودگی نمی کنید و بیشتر روزها با طراوت از خواب بیدار می شوید ، می دانید که عادات خواب شما کار می کند. درست مثل داشتن آمادگی جسمانی و داشتن رژیم غذایی متعادل ، خواب منظم شبانه رفتاری است که نیاز به تمرین دارد و می تواند تا پایان عمر نتیجه بدهد.
Author: Dana McMakin
Source: The Conversation

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *